fredag 21 januari 2011

KVÄLLENS MIDDAG

Ugnsrostad potatis med rosmarin blev otroligt lyckat och nedan
följer det superenkla receptet! De olika kryddorna fångades
upp perfekt och smaken var ljuvlig.

Till potatisen blev det biff av nötkött och som först fick ligga i
marinad över dagen. Det blev en härlig middag denna fredagskväll.

Snart har fredagen passerat och denna dagen har varit lika lärorik som alla andra mina dagar. Jag tror att man lär sig något nytt varje dag och så även denna!

Under kvällen fick jag stå för maten och det fick bli, som ni såg ovan, ugnsrostad potatis med rosmarin och vitlöksmarinerad biff av nöt.
Min kära man blev överlycklig att jag fixat allt eftersom han fått jobba övertid otroligt mycket sedan igår och är helt slut. Men eftersom jag är deltids-housewife är det mitt jobb! =)

Ugnsrostad potatis med rosmarin
5 stora potatisar
4 vitlöksklyftor
1 dl olivolja
4 kvistar färsk rosmarin
Salt & peppar

Gör så här
Tvätta potatisen och skär dem i klyftor. (Behåll skalet på för mer krispighet)
Lägg potatisen i en ugnssäker form eller på en ugnsplåt.
Skala och finhacka vitlöken och blanda sedan med potatisen.
Blanda även i olivolja, rosmarin samt salt & peppar.
Rör runt ordentligt och rosta i ugnen.
200 grader i ca 30-40 minuter.

Smaklig spis som man säger här i skåne!

Stora Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar