måndag 5 mars 2012

Prinsesstårta med jordgubbsmousse

IMG_2486

Imorgon är det makens födelsedag så igår hade vi ett litet kalas här hemma. Han valde prinsesstårta så det var ju bara för mig att fixa en då. =)

IMG_2493

Lite mörk bild men precis under grädden ligger det jordgubbsmousse. Var supergott att ha i tårtan men tanken var att det endast skulle vara det. Jag kan väl säga som så här…
…det är inte att rekommendera att göra detta alldeles för sent samt att dricka några glas bubbel innan. För mig slutade med att jag “vaskade” 7 dl grädde. Berättar inte hur…*asg*

IMG_2488

Under gårdagens förmiddag bakade jag havreflarn och citron-cupcakes. de blev smarrigt goda!

IMG_2476

Samma som de stora fast “minisar” i mina silikonformar som jag fått i present av mina fina vänner i Göteborg. =)

Igår kan ni ju se att vi verkligen njöt av godsaker och jag som är en riktig gottegris gjorde allt jag kunde för att bli av med resterna här hemma. Annars hade det definitivt legat i min mage vid det här laget vilket inte är speciellt passande när man skall gå ner lite i vikt. =)

Jag och min älskade man har snöat in totalt på att skaffa hund och tittar just nu lite smått på det. Men vi får väl se vad som händer. Jag tänkte i alla fall uppdatera er lite smått på vilken ras vi kollat in senare i veckan.

Trevlig kväll!

Kramar / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar